Az elmúlt 15 évben rengeteg ügyfelet ismerhettünk meg szeretett városunkból és sokan közülük még ma is velünk vagytok. De amíg az ügyfélkör kevésbé, addig a technológia és ennek megfelelően az internetes igények bizony sokat változtak. Ma már elképzelhetetlen az élet WiFi nélkül, főleg, ha egy vállalkozásról, üzletről beszélünk. Cikkünkben Szilvási Bertalan, a Körte Kft. informatikai munkatársa számol be arról, hogy régi Flynet ügyfélként milyen tapasztalatokkal gazdagodott az együttműködés során, és azt is elárulta, hogy az optikai kábeles internet csatlakozás kiépítése tízszeres gyorsulást hozott az Internet elérésében az előző – mikrohullámos – szolgáltatáshoz képest.
Az ipari szennyvízkezeléssel és egyéb környezetvédelmi megoldásokkal foglalkozó Körte Kft. a dunaharaszti ipari terület egyik legismertebb szereplője. Ami az internetet illeti, már az 1992-es alapításuk óta speciális igényekkel rendelkeznek, melyek a technológiai fejlődés által folyamatos változásban vannak. Ma már az egész vállalati működés alapja a gyors és gyakorlatilag 100 %-os rendelkezésre állást biztosító internetkapcsolat, a Flynetnél pedig az a feladatunk, hogy a cég, valamint a telephelyen működő többi bérlő részére erős és megbízható internet elérést biztosítsunk. Ezek miatt a változó igények miatt is döntöttünk úgy, hogy itt az ideje az üzleti felhasználóinkat is támogatni az ő szükségleteiket kiszolgáló csomagokkal, ahol már nem a letöltési sebesség növelése a cél, hanem hogy egy stabil, erős internetkapcsolatra alapozhassák a működésüket.
„A Körte Kft-nél több tevékenységet is ellátunk. Egyrészt mérnöki, másrészt környezetvédelmi feladatokat végzünk és itt folyik többek közt a tervezés, a dokumentációk összeállítása, az online megbeszélések lebonyolítása és a különféle berendezések előgyártásának irányítása is. Ezekhez erős, stabil kapcsolat szükséges, mert internet nélkül már nem tudunk dolgozni.” – mondta Bertalan.
A lényeg a gyors reagáláson van
Ahogy már korábban említettük, az internet kapcsolat megszűnése bizony nagy károkkal is járhat egy cég életében. A pénztárak és a terminálok is WiFi-vel működnek, de egy irodai környezetben is kellemetlenséget okozhat, ha nem tudjuk időben elküldeni a határidős jelentést. Emiatt fontos az, hogy szoros legyen a kapcsolat a szolgáltató és a cég között. Erre az egyik példa a távoli felügyelet, ami a probléma bekövetkezte előtt észleli a hibát, így kevésbé fordulhat elő károkozás.
„A Flynetnél már szinte a kezdetek óta előfizetők vagyunk és azt kell, hogy mondjam, a rendelkezésre állás 100%-os. Az évek alatt még nem történt olyan, hogy valamit ne tudtak volna gyorsan megoldani. A Flynet munkatársai is tisztában vannak azzal, hogy manapság milyen fontos számunkra a folyamatos és gyors internetkapcsolat, hiszen ez alkotja cégünk tevékenységének információs gerincét és emiatt több oldalról is támogatják a hálózatunkat. Ez nekünk is és az ügyfeleinknek is jó, hiszen így mi is rugalmasabbak lehetünk.” – mesélte Bertalan.
De hogyan lehet mindenhol stabil a WiFi egy óriási telephelyen?
Már több cikkünkben foglalkoztunk azzal, hogy milyen fontos a router megfelelő elhelyezése. Egy ipari területen lévő vállalat esetében viszont megoldást kell találni arra is, hogy kivétel nélkül mindenhol legyen erős jel. Ezenkívül, az otthoni csomagokban lévő internet sávszélessége sem tudná teljesen kiszolgálni azt a rengeteg eszközt, ami a hálózathoz csatlakozik. Úgynevezett „access point-ok” telepítésével és az igénynek megfelelő hálózat kiépítésével megoldható ez a probléma is.
„A mi telephelyünk körülbelül 1600 m2-en terül el. A Flynetnek sikerült megoldani azt is, hogy az udvaron is legyen erős jel. Számunkra ez nagyon fontos, mert a legtöbb munkatársunk a gyártás- és minőségellenőrzési feladatok miatt okostelefonnal vagy laptoppal az üzemcsarnokokból, valamint a csomagolási, szállítási helyszínekről is el kell, hogy érjék a hálózatot. – mondta Bertalan. Mi a saját bőrünkön tapasztaltuk, hogy milyen az, ha kritikus fontosságú az internet, és ehhez sikerült is olyan szolgáltatót találnunk, akiben még nem csalódtunk, így nem is fordulnak elő kényes helyzetek.” - tette hozzá.
Optikára váltás jelenthet megoldást - Akár a tízszeres gyorsulás is elérhető!
Dunaharaszti városán belül a legtöbb helyen már kiépítettük az optikai kábeleket, az ipari területen pedig csak mi vagyunk jelen ezzel az új technológiával. Sokan megtapasztalhatták már az előnyeit, de páran még mindig bizonytalanok az átváltást illetően. A mikrohullámú technológiához és a koax-kábel alapú kapcsolathoz képest érezhetően nagyobb elérési sebességet tudunk biztosítani ezzel a megoldással a lakossági felhasználók és a vállalatok részére is.
A Körte Kft. is ezt választotta, Szilvási Bertalan pedig így emlékezett vissza az átállást követő tapasztalataira:
„Legalább tízszeres gyorsulást tapasztaltunk. Az elmúlt egy évben a pandémiás helyzet miatt megnövekedett az adatforgalmunk, hiszen mindent online kellett intéznünk. Otthoni hozzáférés, online megbeszélések, saját szerveres adattárolás, nagyobb e-mail forgalom - az átállással minden sokkal gyorsabb lett. Ez azért is jó, mert itt a telephelyen több cég is jelen van és mindenkinek más igényei vannak, nem minden bérlő akarja ugyanazt, de a pozitív tapasztalat közös.”
A Körte Kft. esete minket is motivál abban, hogy tovább támogassuk az előfizetőinket, hiszen látjuk, hogy megéri a belefektetett energia. A továbbiakban is ugyanolyan odaadással és figyelemmel kezeljük mind a lakossági, mind pedig az üzleti előfizetőinket, hogy még több ilyen sikerpéldára lehessünk büszkék, Veletek együtt.