Információk, dokumentumok
Számlázással, szerződéssel kapcsolatos információk
Milyen egyéb szerelési költségek vannak?
Végpontkiépítés: 1 ingyen, további 10.000 ft/db Eszköz: ingyenes, de kaució van.
Kábelezés: épületen belül: 200 Ft/m, épületen kívül: 50m alatt ingyenes, 50m-en túl: 200 Ft/m
Van-e teendőm, ha lejár a hűségidőm?
Új hűség kötésével érhető el a kedvezményes ár. Érdemes megnézni, hogy van-e esetleg olyan csomag, melybe szívesen átlépne, esetleg ugyan azért az árért jobb szolgáltatás.
Mi történik és milyen költségei vannak a hűségidőn belüli csomagváltásnak?
Legalább ugyanolyan összegű csomagra való módosítás a hűségidő alatt is ingyenes. (pl. azonos áron, de egy jobb sebességű csomagra váltás esetén)
Milyen költségei vannak, ha a hűségidő lejárta után szeretném felmondani a szerződésemet?
• Az eszközök leszerelési díja kiszállással együtt mikro eszköz esetén: 10.000 Ft, optika esetén 20.000 Ft.
• Amennyiben az ügyfél behozza az eszközeit, akkor mikro esetén nincs további költség, optika esetén mindenképp szükséges a kikötés – a láthatatlan fény károsíthatja a szemet – 10.000 kábel leszerelési díjat szükséges fizetni. A leszerelés után, ha volt fizetett kaució, az visszajár. Amennyiben minden tartozás rendezett, az eszközök hiánytalanul leadásra kerültek, akkor azzal a nappal zárható le a szerződés (tehát nem a bejelentés napjával!).
** Minden esetben az aktuális díjakról az ÁSZF a mérvadó, az itt leírtak tájékoztató jellegűek.
Milyen költségei vannak a hűségidőn belüli szerződés felmondásának?
Az előző pontban leírtakon kívül alábbi lehetőségek közül az ügyfélnek kedvezőbb lehetőséget válasszuk ki:
• vagy egyszeri 30.000 Ft (hűségidőn belüli szerződésfelmondási díj)
• vagy a hűségidő alatt igénybevett hónapok díja, hűségidő nélküli díjnak bizonyul. Ez azt vonja magával, hogy a már igénybevett hónapok számát felszorozzuk a nemhűségidős havidíj és hűségidős havidíj különbözetével. Pl.: 12 hónapos hűségszerződés esetén, ha valaki 8 hónapig használta a szolgáltatást, melynek hűség havidíja 4000 Ft, nem hűségidős havidíja 6000 Ft, akkor 8 x 2000 Ft-ot (6000-4000) kell kifizetnie.
Mi történik és milyen költségei vannak, ha hűségidőn belül elköltözöm és vinném magammal az előfizetést?
Az eszközök és a rendszer áttelepítése és szerelése idő és munkaigényes folyamat, ezért ennek átköltöztetési díja: 10.000 Ft
Mikor szűnik meg a szerződésem?
A szerződés a tartozások befizetése, valamint a szolgáltatás kikötése és az összes eszköz leadásának napján – amelyik későbbi – szűnik meg.
Kérdések és válaszok
Hogyan zajlik az internet bekötése a lakásunkba?
A megrendeléskor egyeztetett időpontban kollégáink a helyszínen lemérik az internetkapcsolatot, és amennyiben a választott csomag beköthető, úgy a szerződés meg is köttetik a helyszínen a beállítást követően. Felhívnánk figyelmét, hogy amennyiben szükség van tetőátvezetőre, árbócra, vagy valamilyen konzolra az eszközünk rögzítéséhez, úgy azt anyagáron tudjuk biztosítani és semmilyen egyéb díjat nem számolunk fel a kiépítésért. Amennyiben a kapcsolat minősége megfelel a kért csomag szintjének, de mégsem kéri a szolgáltatás létesítését, úgy 10.000 forint mérési díj megfizetésére köteles. Egy internetkötés átlagos időtartama 1,5 óra, amennyiben nincs szükség pl. árbócállításra.
Telepítési feltételek
- A szolgáltató a megrendelést követően felméri, hogy a megjelölt telepítési ponton a szolgáltatás igénybe vehető-e.
- Amennyiben a megrendelő által megjelölt helyen nem biztosítható a szolgáltatás, a szolgáltató a megrendelést tárgytalannak tekinti.
- Amennyiben a csatlakozás lehetséges, megrendelő kötelezettséget vállal a szolgáltatás igénybevételére.
- Ha a helyszíni mérés után a csatlakzosás lehetséges, de megrendelő a szolgáltatást nem kívánja igénybevenni, a mérési díjat – 10 000 Ft-ot köteles szolgáltatónak kifizetni.
- Amennyiben nincs saját eszköz (régi szolgáltatásból) szolgáltató biztosítja azokat ((antenna, antennakábel, beltéri egység vagy bővítő kártya).
- Az Internetes és telefonos eszközökért 10 000 Ft kaukciót kell fizetni, TV beltérikért 5000 FT-ot darabonként, amely az eszközök visszaszolgáltatásakor visszajár.
- A megrendelő köteles biztosítani az eszközök üzembe helyezhetőségének feltételeit (antenna felfüggesztési pont, szabad kábelút az antenna és a PC között, 220V a vevőegységhez).
- A szolgáltató a szolgáltatást MS Windows 2000 vagy újabb operációs rendszerre tervezte.
- Amennyiben a megrendelő egyéb (pl. Linux) operációs rendszerrel rendelkezik, magának kell gondoskodnia megfelelő szoftverek beszerzéséről.
- A megrendelő a szolgáltatási pont kiépítésekor a telepített eszközöket egyszeri összeg befizetésével bérbeveszi a szolgáltatótól, azokért anyagi felelősséget vállal.
- A szolgáltató a végpont kiépítését előreláthatólag 30 napon belül végzi el – kérjük egyeztessen időpontot a megrendelés leadásakor.
- Megrendelőnek tájékoztatnia kell a szolgáltató szakembereit a kötés esetleg veszélyes körülményeiről (veszélyes tető stb.).
Mikor érhetem el az ügyfélszolgálatot?
Ügyfélszolgálat Hétfő-péntek: 9:00-17:00 Telefonos ügyfélszolgálatunk ügyfélfogadási időben várja hívását, hibabejelentését. ► HIBABEJELENTÉS: Telefonon: Ügyfélfogadási időben, vagy időn kívül bármikor fent a hibabejelentésre kattintva. ► HIBAELHÁRÍTÁS: Központi hibát 0-24 órában javítunk. Felhasználói hibát munkaidőben javítunk távolról, illetve szükség esetén helyszíni kiszállással ügyfélszolgálati időben. Ezen felül a Hibajelentés menüpontunk alatt is bejelentheti, ha problémát észlel szolgáltatásunkban bármely időpontban.
A nem szolgáltató hibájából eredő kiszállásért és javításért díjat számítunk fel. (javítás: 7000 Ft/ megkezdett munkaóra, Dunaharasztin kívüli kiszállás díja: 5000Ft)
Nincs internet? Mielőtt jeleznéd a hibabejelentőn érdemes megnézni az alábbiakat:
Először is bizonyosodj meg róla, hogy nincs számlatartozásod, mert a 60 napon túli tartozással rendelkező ügyfeleknek kikapcsoljuk a szolgáltatást. Ha ez az eset nem áll fenn, a következőket nézd meg:
• Húzd ki a modemet, routert a hálózatból és 5 perc múlva dugd vissza! A modembe kábel megy. A router ismertetőjele, hogy antenna van rajta. Ezeken az eszközökön nincs semmilyen felhasználó által állítható dolog. A router hátulján lévő Reset gombot semmi esetre se nyomd meg!
• Ha wifin keresztül internetezel, húzd ki a kábelt a routerből és dugd be közvetlen a számítógépbe, majd ellenőrizd le. Előfordulhat, hogy nem az internetkapcsolattal, hanem a router eszközzel van gond.
• Ha más eszközökön van internetkapcsolat, csak épp az egyiken nem, akkor a gép beállításainál lehet a hiba, illetve notebook esetében az oldalán található egy wifi ki/be kapcsoló gomb, ezt is ellenőrizd, hogy nem kapcsolódott-e véletlen ki.
• Van-e számlabefizetés elmaradásod? lsd. szerződéssel kapcsolatos kérdések (Mikor kapcsolják ki az internetemet?)
Milyen technológiákkal szolgáltatunk?
Internet FTTH optikai kábelen keresztül: A régebbi hagyományos koax kábelek helyett korszerű üvegszálas kábelek segítségével történő vezetékes adatátvitel. Ez gyorsabb és jobb minőségű szolgáltatást biztosít. Cégünk több hirdetett szolgáltatással ellentétben FTTH optikát biztosít, ami azt jelenti, hogy az üvegszál, nem csak egy bizonyos elosztóig fut, hanem háztól házig. Kiindulási állomásról egészen az előfizető otthonáig.
Mikrohullámú internet: Olyan szélessávú internetkapcsolat, mely mikrohullámú frekvencián keresztül jön létre. A szolgáltatáshoz egy antenna szükséges a végfelhasználónál, amit úgy kell elhelyezni, hogy „rálátása” legyen az internetet sugárzó állomásra. Így ehhez nem szükséges sem a vezetékes telefon, sem a kábeles hálózati kapcsolat sem.
Több számítógépen is tudok internetezni?
Igen, router segítségével. Kérésre kollégáink telefonon, vagy hozott adatok alapján a helyszínen segítenek beállítani routerét. SŐT! Ha ön igényt tart rá, akkor az aktuális bolti áron, az Ön igényeihez legjobban illeszkedő routert kivisznek a kollégák a bekötéskor és ezt díjmentesen be is állítják.
Megosztható-e a hálózati kapcsolat?
Igen, megosztható. Egy hálózati elosztóberendezés (switch, router) szükséges hozzá.
Mit jelent a maximum le/feltöltési és a garantált le/feltöltési sebesség?
A garantált sebesség, amit a körülményektől függetlenül biztosítunk, azonban ideális körülmények között tud futni a kapcsolat a maximum le/feltöltési sebességen is! (Lásd még a Mi korlátozza a sebességet? kérdést)
Hogyan mérhetem az adatforgalmat?
Menjen fel a http://www.speedmeter.hu/ weboldalra, nyomja meg a teszt elindítása gombot és kis várakozás után kiírja a feltöltési és letöltési sebességet. (Lásd még a Mi korlátozza a sebességet? kérdést is!)
Mi korlátozza a sebességet?
Legtöbb probléma a WIFI használata szokott lenni. Egy alap WIFI router 20-30 Mbit/s átvitelt képes kiszolgálni azonos helyiségben lévő eszközzel. A falakon keresztül nagymértékben romlik a WIFI jel és ezzel a sebesség is. Az olcsóbb WIFI routerek nasgyjából 1 beton/tégla falat képesek átvinni még használhatóan, vasbeton födémet nagyon ritkán. A drágábbak is 2-3 falon, vagy 1 vasbeton födémen keresztül tudnak még jelet adni, de ott is jelentős sebesség csökkenéssel.
Nagyobb ház esetén több WIFI eszköz elhelyezésére van szükség, ezt tervezni/méretezni kell. Kérje kollégáink segítségét.
Másik probléma, ha több számítógép használja egyszerre az Internetet. Ebben az esetben az egyik gép teljesen leterhelheti a vonalat, így a másik gép már nagyon lassan tud csak dolgozni. Jellemzően a torrent használata és a letöltések a korlátozó tényezők.
A tényleges sebességet közvetlenül a szolgáltató eszközére kábellel csatlakozva lehet ellenőrizni, mérni, úgy, hogy nincs más eszköz használatban. Minden más mérés valótlan eredményt mutat.
Kapok-e e-mailcímet a szolgáltatáshoz? Hányat?
3 db e-mailcím ingyenes.
Fix IP címet lehet-e igényelni?
Igen, lehetséges.